Брой 135 (140), 13-07-2012
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

Публикувана е схема „Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите II”


Министерството на регионалното развитие и благоустройството обявява процедура за конкурентен подбор на проекти по схема BG161PO001/3.2-03/2012 „Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите II”, операция 3.2. „Развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите”, приоритетна ос 3 „Устойчиво развитие на туризма”.
Конкретните цели са:
• подкрепа за дестинации със значителен туристически потенциал, популяризиращи природното, културно и историческо наследство
• икономическа диверсификация на съответната територия или регион
• насърчаване на предлагането извън сезона, намаляване на сезонността и увеличаване на заетостта на легловата база
• привличане на нови пазарни сегменти за специфичните регионални продукти и използване на потенциалното търсене на вътрешния пазар
• използване на ефективни съвременни средства и техники за достигане до туристическите пазари.
Схемата се реализира с финансовата подкрепа на Европейския съюз, чрез Европейския фонд за регионално развитие.

Допустими кандидати са всички 264 общини в Република България.

Изискване по схемата е кандидатите да участват в партньорство с още най-малко две общини с цел обособяване на туристически район, формиране на общ туристически продукт и осъществяване на регионален маркетинг и реклама.

Проектите по схемата ще се осъществяват на територията на Република България и на 10-те генериращи пазара за българския туризъм: Великобритания Германия Гърция Румъния Русия Сърбия Турция Украйна Чехия и Швеция.

Бюджетът на схемата за безвъзмездна финансова помощ възлиза на 6 051 292,57 лв.

Дейностите, които ще получат подкрепа включват:
1. Разработване на туристически пакети и/или диверсификация на съществуващи такива
2. Рекламни дейности, подготовка и разпространение на информационни и рекламни материали за туристическия район и туристическия продукт
3. Участие в регионални, национални и международни туристически борси, изложения и панаири
4. Изследвания на въздействието на осъществените маркетингови и рекламни дейности
5. Организиране на експедиентски пътувания, посещения на пътнически агенти, туроператори, автори на пътеводители, журналисти
6. Подкрепа на дейности за обществено осведомяване и информационни услуги - комуникационни кампании за подобряване на осведомеността за природното, културно и историческо наследство и приноса на туризма към развитието на района, разпространение на подходяща информация сред туристическия бизнес, организиране на туристически форуми за насърчаване на ефективната двустранна комуникация, участие и ангажиране на местния бизнес в разпознаването и разрешаването на общи проблеми.

Проектните предложения се подават по електронен път чрез Модула за електронни услуги на Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на Европейския съюз в България.

Краен срок за подаване на проектни предложения: 28 септември 2012 г., 16:00 ч. местно време.

Насоките за кандидатстване и пълният комплект от документи са одобрени от Ръководителя на Управляващия орган на ОПРР със заповед № РД-02-14- 1772./12.07.2012 г., публикувани са на интернет адреси: www.bgregio.eu и www.eufunds.bg и са налични в Модула за електронни услуги на Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на Европейския съюз в България: https://eumis.government.bg/.

НОВИНИ ОТ БТПП
Директивата за енергийната ефективност e първата стъпка от един дълъг процес
Необходимо е да се предоставят подходящите инструменти на МСП за повишаване на тяхната енергийна ефективност Още
Покана за включване в Интернет портал EСomGrid
Към момента в него са се регистрирали 10 558 потребители Още
ОФЕРТИ/ТЪРГОВЕ/КОНКУРСИ
Оферти за бизнес партньорство
ИКОНОМИКА - АНАЛИЗИ, ПРОГНОЗИ
Инфлация и индекси на потребителските цени за юни 2012 година
Месечната инфлация е минус 1.0% Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Експерти от МЗХ ще разясняват обозначението на биопродуктите с новото лого на ЕС
Среща за бизнес посредничество в сферата на химическата промишленост в Истанбул