Назад

Анализ на развитието на българската екосистема за социално въздействие


iStock

В продължение на среща, проведена между председателя на БТПП Цветан Симеонов с Анна Корженевска, основател и Конрад Сивински, сътрудник в Social Impact Alliance for Central & Eastern Europe, международен мозъчен тръст, палатата получи достъп до анализ на условията, пречките и потенциалните стимули, включително данъчни и правни, за по-голяма социална ангажираност на бизнеса, инвеститорите и физическите лица в България. Подобен анализ вече е направен в 10 други страни от Централна и Източна Европа, повече информация ТУК.

Съгласно резултатите от проучването физическите лица и предприятията в България разполагат с все повече ресурси и проявяват все по-голяма готовност да се справят с най-належащите социални и екологични предизвикателства. Дружествата започват да работят по-отговорно и устойчиво, мотивирани от все по-осъзнати служители, инвеститори и потребители. Близо 49 % от българите вече показват готовност да плащат повече за продукти и услуги, предлагани от социално отговорни марки. 

В интерес на всички е да бъде разбрана ползата от повишаването на социалната ангажираност на предприятията и физическите лица, с какви пречки се сблъскват, включително и какви са данъчните и правните аспекти, както и какви са потенциалните инициативи, които биха могли да окажат положително въздействие върху тяхната ангажираност и за преодоляването на тези пречки.

Анализът предлага обзор на пречките и прави препоръки, изготвени в сътрудничество с организации, които оформят българската екосистема за социално въздействие. Те ще бъдат от полза за определяне на приоритетите и насочване на по-нататъшните действия.

Пълният анализ на български език можете да разгледате ТУК.