Брой 197 (1955), 15-10-2019
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

МИТНИЦИ И МИТНИЧЕСКИ РЕЖИМ

Резултатите от операция „Хигия“ срещу фалшивите стоки бяха представени пред ASEM


Приблизително 200 000 броя фалшиви парфюми, пасти за зъби, козметични продукти, 120 тона фалшиви перилни препарати, шампоани, памперси , както и повече от 4.2 млн. други фалшиви стоки (батерии, обувки, играчки, топки за тенис, самобръсначки, електронни устройства и др.), 77 млн. цигари и 44 тона фалшив тютюн за наргиле бяха задържани от азиатски митнически органи и митнически органи на ЕС във водена от ASEM операция, координирана от Европейската служба за борба с измамите (ОЛАФ).  

Съвместната митническа операция „Хигия“ беше проведена в рамките на инициативата Азия – Европа (ASEM*) като част от съвместните усилия на участващите страни в борбата срещу фалшивите стоки. Резултатите бяха обявени на 13-та среща на митническите генерални директори и комисари на ASEM, проведена в Ха Лонг Бей, Виетнам, на 9-10 октомври 2019г. Участие в срещата взе и директорът на Агенция „Митници“ Георги Костов.

От името на митническите генерални директори и комисари на ASEM(*) и Европейската комисия, домакинът на срещата г-н Нгуйен Ван Кан, генерален директор на Виетнамските митници, обяви, че резултатите от операцията с кодово име „Хигия“, които включват общо 194 498 фалшиви парфюма, пасти за зъби, козметика, както и 120 833.69 кг перилни препарати, шампоани, памперси, задържани и иззети като пряк резултат от операцията, насочена към фалшиви бързооборотни продукти (стоки от ежедневния живот). Наред с това са установени и няколко пратки  с тютюневи изделия (общо 44 062 кг тютюн за наргиле и 77 811 800 къса цигари) – част от които фалшиви, а други предмет на контрабанда.  Установени са и 4 202 432 броя други фалшиви артикули (батерии, обувки, играчки, топки за тенис, самобръсначки, електронни устройства и др.), включително такива несъвместими с правилата за безопасност или контрабандирани.

В рамките на операцията митническите органи извършиха физически или рентгенови проверки върху няколкостотин селектирани товара, превозвани чрез морски контейнери.

По време на оперативната фаза на „Хигия“ ОЛАФ подпомогна сътрудничеството между участващите страни чрез екип от десет офицери за връзка от Бангладеш, Китай, Япония, Малайзия, Виетнам, Литва, Малта, Португалия, Испания и ЕВРОПОЛ, работещи заедно в Брюксел. Виртуалното оперативно координационно звено, което е надежден комуникационен канал за такива съвместни митнически операции, беше използвано за насочване на потока входяща информация. Този обмен на информация в реално време, в който се включиха и българските митници, позволява да се идентифицират товарите, за които има подозрение, че съдържат фалшиви стоки,  сред общия поток на търговски транзакции.

Информация за операцията може да бъде намерена на страницата на ОЛАФ 

--------------
[*] В ASEM участват държавите членки на ЕС, Австралия, Бангладеш, Бруней Даруссалам, Камбоджа, Китай, Индия, Индонезия, Япония, Казахстан, Република Корея, Лаос, Малайзия, Монголия, Мианмар, Нова Зеландия, Норвегия, Пакистан, Флипините, Русия, Сингапур, Швейцария, Тайланд, и Виетнам.

Инициативата Азия-Европа ASEM е основана през 1996 г. като политическа инициатива за създаване на нов тип партньорство между Европа и Азия. Това е междурегионален форум, в основата на който е общото разбиране за необходимостта от укрепване и задълбочаване на отношенията Европа-Азия на всички нива, в дух на взаимно уважение и равнопоставеност и за постигане на по-балансиран политически и икономически световен ред. ASEM е неформална отворена платформа за дискусии по някои политически, икономически, социални въпроси и културни от взаимен интерес.

Източник: Агенция "Митници"

 

 

 

НОВИНИ ОТ БТПП
Конференция на почетните консули на България
Представяне на актуалните тенденции в икономиката, търговията и инвестиционните възможности на България Още
Пета учебна година за Детска лидерска академия
По традиция домакин на откриването е Българската търговско-промишлена палата Още
B2B партньорства чрез дигитален маркетинг - уъркшоп
В помощ на собственици, маркетинг ръководители, бранд мениджъри и асистенти.... Още
Покана за кръгла маса „Перспективи пред развитието на иновациите в сферата на Големите данни и интелектуалната собственост“
НОВИНИ ОТ ЕВРОПАЛАТИ
Наръчник на Европалати за финансиране на дейности в областта на кръговата икономика
Крайният срок за подаване на проектни предложения е 5 февруари 2020 г. Още
ИКОНОМИКА - АНАЛИЗИ, ПРОГНОЗИ
България 2030: Визия без амбиции
Автор: Лъчезар Богданов, Институт за пазарна икономика Още
МИТНИЦИ И МИТНИЧЕСКИ РЕЖИМ
Резултатите от операция „Хигия“ срещу фалшивите стоки бяха представени пред ASEM
Извършени са физически или рентгенови проверки върху няколкостотин селектирани товара Още
KОРПОРАТИВНА СОЦИАЛНА ОТГОВОРНОСТ
Изложба, посветена на творчеството на великия български живописец Никола Танев