Брой 188 (1699), 03-10-2018
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ

Парламентът одобри нови правила за аудиовизуалните медийни услуги


Нови правила ще се прилагат за ефирните оператори, доставчиците на услуги за видео по заявка и платформи за споделяне на видеоклипове

Европейският парламент (EП)  гласува актуализирането на правилата за аудиовизуални медийни услуги, по-добра защита на децата и 30% квота от европейски произведения в каталозите на доставчиците.

След последното гласуване по споразумението, ревизираното законодателство ще се прилага за ефирните оператори, но също доставчиците на услуги за видео по заявка и платформи за споделяне на видеоклипове, като Netflix, YouTube или Facebook, както и за излъчване на живо в платформи за споделяне на видеоклипове.

Доставчиците на аудиовизуални услуги трябва да разработят подходящи мерки за справянето със съдържание, което подтиква към насилие, омраза и тероризъм. Най-вредното съдържание, като например неоправданото насилие и порнографията, ще бъде предмет на най-строги мерки. Платформите за споделяне на видеоклипове ще отговарят за бързо реагиране щом съдържание е докладвано или посочено за вредно от потребителите. Законодателството не включва филтриране на съдържание преди качването му, което би ограничило свободата на комуникациите, но по искане нa Парламента платформите трябва да задействат прозрачен, лесен за използване и ефективен механизъм, който да позволява на потребителите да докладват или предупреждават за вредно съдържание.

Новият закон включва строги правила относно рекламирането, пласирането на продукти в детски предавания и достъпното съдържание в платформи за услуги за видео по заявка. Преговарящите от страна на ЕП осигуриха механизъм за защита на личните данни на децата и наложиха мерки, които да гарантират, че данните, събрани от доставчиците на аудиовизуални услуги, не се обработват с търговска цел, нито за профилиране или за поведенческа целева реклама.

  • Предефинирани ограничения на рекламата

Според новите правила за рекламиране, дневният дял от реклами не може да нахвърля 20% от предаванията в периода между 6.00 и 18.00 часа, като излъчващите оператори разполагат с по-голяма гъвкавост за решаване кога да пускат реклами. Най-гледано време се определя за периода между 18.00 и 0.00 часа, по време на който зрителите не могат да бъдат изложени на повече от 20% реклами.

  • 30% дял за европейски произведения в каталозите на платформите за услуги за видео по заявка

За да се подкрепи културното разнообразие в европейския аудиовизуален сектор, евродепутатите гарантират най-малко 30% дял за европейски произведения в каталозите на доставчиците.

Доставчиците за услуги за видео по заявка също трябва да допринесат за развитието на европейските аудиовизуални произведения, включително чрез преки инвестиции в съдържание и вноски в национални фондове. Финансовото участие се основава само на приходите от услуги по заявка, реализирани в целевите държави членки (държави членки, в които е установен доставчикът или в целевите държави членки).

Законодателството също включва мерки свързани с достъпа, целостта на сигнала на доставчиците на услуги, укрепването на регулаторните органи и насърчаването на медийни компетенции.

Източник: Европейски парламент

НОВИНИ ОТ БТПП
БТПП участва в Българо-руски форум
В рамките на Дните на културата на град Москва в България Още
Положителни примери и добри практики представиха на среща регионалните експерти на БТПП
Дискусия на състоянието, развитието и проблемите на икономиката по региони Още
БТПП е първата организация в България, провела обучение по Директивата за екодизайн
Конференция за кръговата икономика, организирана от Индустриален клъстер „Средногорие“ Още
Ден на БТПП в Европалати
Представяне на добри практики и успешни дейности на Палатата Още
БТПП напомня за предстоящата конференция Online Advertising 2018
Запазете датата 19 октомври в своя календар! Още
ОФЕРТИ/ТЪРГОВЕ
Оферти за бизнес партньорство от Enterprise Europe Network
РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ
МРРБ: Новите райони няма да имат административни центрове
Промените в Закона за регионалното развитие ще бъдат предложени за обществено обсъждане Още
ЗАСТРАХОВАНЕ
Правителството одобри проект на Закон за изменение и допълнение на Кодекса за застраховането
Въвеждат се нови, завишени изисквания спрямо застрахователните посредници Още
ТРУД И ЗАЕТОСТ
Работодатели от 14 държави търсят персонал във Варна
10 октомври, Дворец на културата и спорта Още
ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ
Парламентът одобри нови правила за аудиовизуалните медийни услуги
Ограничения за реклами, 30% европейско съдържание Още