Назад

Люк Фриден – новият президент на Европалати и посланик на европейския бизнес


Люк Фриден встъпи в длъжност като президент на Eurochambres, Асоциацията на европейските търговско-промишлени палати.  Фриден наследява Кристоф Лайтл, бивш президент на Австрийската федерална стопанска камара. Дългогодишен министър на финансите на Великото херцогство Люксембург и настоящ президент на Люксембургската търговска камара, Люк Фриден е силен защитник на европейската интеграция.

Ще бъда посланик на европейските компании в Брюксел и посланик на европейския проект към корпоративния свят“, каза Фриден в първия ден от поемането на поста. ЕС е изправен пред големи предизвикателства - както на политическо, така и на икономическо ниво. Преходът към благоприятна за климата и без CO2 икономика изисква големи усилия от всички компании в Европа. Бизнесът се нуждае от подходящи и предвидими рамкови условия, които да направят Зелената сделка на ЕС успешна, което е цел и на Eurochambres.

Люк Фриден  иска да насърчи компаниите да използват по-добре възможностите, предлагани от вътрешния пазар на ЕС, като в същото време активно си сътрудничат с институциите на ЕС. Свободната и справедлива международна търговия е необходима за конкурентоспособността на европейските компании. „Само те могат да допринесат за растежа и просперитета за всички“, каза Фриден.

Създаването на съюз на капиталовите пазари в ЕС като източник на финансиране за компаниите е на първо място в списъка с приоритети на Eurochambres. „Европа се нуждае от екологично, социално и корпоративно управление (ESG) и благоприятни за бизнеса рамки, които насърчават инвестициите в дигитализацията, устойчив растеж и технологии. Затова се нуждаем от тясно сътрудничество между публичните институции, бизнеса и гражданите, за да направим Европа успешен континент”, каза Фриден.

Начело на организация, представляваща търговски камари от 43 държави, Люк Фриден също има амбицията да използва тази платформа за по-нататъшно развитие на комплексни търговски отношения със съседните на ЕС страни, по-специално Швейцария и Обединеното кралство, както и с други ключови международни търговски партньори, особено САЩ, Китай и Русия.