Брой 5 (10), 09-01-2012
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

МЕЖДУНАРОДНА ТЪРГОВИЯ, ПАЗАРИ

Внос на вино в Холандия
Българските вина са почти непознати на холандския пазар

Вносът на вино в Холандия за 2010 г. е 415 млн. литра , което е с 4% повече, в сравнение с 2009 г. Най-големите доставчици на вино - Франция и Германия, са загубили повече от 1% от пазарния си дял, докато вносът от Чили, Испания, Италия и Англия се е увеличил.


Най-големи вносители на вино (в млн. литри); Източник: CBS.nl

Пазарният дял на Франция за внос на вино в Холандия намалява вече седма година, но все още тя е на първо място с 25%. От края на 90-те години, половината от внасяното количество вино в Холандия идва именно от Франция. След 5-годишен ръст, пазарният дял на Германия спадна с 3% до 75 млн. литра вино прз 2010 г. Страната е на второ място по износ на вино с 18% пазарен дял. Вносът на вино от Великобритания се увеличава, като пазарният й дял е 5%, с което изпреварват Австралия, Аржентина и Португалия.


Най-големи вносители на вино (%); Източник: CBS.nl

Общият пазарен дял на извъневропейските вносители на вино в Холандия остава същият като през 2009 г. – 22%. Най-големи сред тях са Чили и ЮАР с пазарен дял 8 и 6 процента съответно.

В Холандия има над 800 компании, които се занимават с професионален внос на вино.

Информация за "вино, внесено в Холандия" и за холандски производители на вино, както и за новите акцизни ставки от 1 февруари 2010 могат да бъдат намерени на Интернет сайт http://wijn.nl/

Допълнителна информация за "Борда на оценителите и производителите на вино" може да бъде поискана от Секретариата, тел.: 020-6730331 или по E-mail: info@va-branche.nl.

Оценката на СТИВ Хага е, че българското вино в Холандия е почти непознато, а ако е познато, то се внасят вина от по-нисък клас, които „развалят“ представата за българския продукт. Само активна промоционална компания на качествени български вина в Холандия може да привлече интереса към българското вино и да го наложи като търсен продукт.

В тази връзка СТИВ е провела среща с холандска фирма, която продава вино чрез електронния си сайт: www.GWBGK.nl (http://www.gwbgk.nl ) и която желае да подпомогне навлизането на посочените в сайта марки българско вино във веригите Алберт хайн и Макро.

Друг търговец, който предлага българско вино е: http://www.storms.nl/wijn_bestellen.html.

СТИВ Хага има готовност да отговори на конкретни запитвания на български фирми. За контакти: Мариана Чавракова, ръководител СТИВ, E - mail : m .chavrakova @mee .government .bg , тел.: 0031 630 98 38 04.

НОВИНИ ОТ БТПП
Анкетно проучване на БТПП. Онлайн търговията със стоки и услуги през погледа на бизнеса
БТПП проведе анкетно проучване за мнението на българския бизнес за най-динамично разрастващия се канал за търговия в световен мащаб Още
БТПП подкрепя инициативата за издигане паметник на археолога д-р Китов
Председателят на БТПП Цветан Симеонов се срещна с археолога Диана Димитрова, която оглавява Инициативния комитет „Паметник за археолога Китов” Още
ИКОНОМИКА
Комисията за защита на конкуренцията прие насоки относно обмена на информация между конкуренти
Насоките дават повече яснота относно същността, формите и ефекта от обмена на информация от гледна точка на правото на конкуренцията. Още
МЕЖДУНАРОДНА ТЪРГОВИЯ, ПАЗАРИ
Внос на вино в Холандия
Българските вина са почти непознати на холандския пазар
Само активна промоционална кампания на качествени български вина в Холандия може да привлече интереса към българското вино и да го наложи като търсен продук Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Покани за международни събития, получени в БТПП