Брой 150 (1414), 08-08-2017
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ДАНЪЦИ, ТАКСИ, ФИНАНСИ

НАП казва по телефона колко данъци дължим


НАП ще може да предоставя данъчно-осигурителна информация на клиентите си, които притежават персонален идентификационен код (ПИК) и по телефона чрез колцентъра си. На практика това означава, че гражданите и фирмите с ПИК ще могат да получават информация за своите данъчни и осигурителни задължения по още един начин, не само онлайн - с ПИК или електронен подпис и в офисите на Агенцията, но и по телефона, след като се идентифицират със своя ПИК.

До сега нямаше такава възможност, но последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс дадоха възможност на НАП да предложи новата услуга. Очаква се Агенцията да въведе проверката за данъци и осигуровки по телефона в близките месеци. Разпоредбите на данъчния кодекс дават 6 месечен срок, в който да се уреди реда и начина за прилагането им.

От създаването си през 2008 г. до сега колцентърът на НАП е получил близо 3 милиона запитвания на клиенти на Агенцията. Чрез телефона за информация на Агенцията 0700 18 700 са обслужени 2 200 000 запитвания на клиенти, а служителите на информационния център са отговорили на над 164 400 въпроса, постъпили на електронния му адрес – infocenter@nra.bg. Автоматизираните справки и информация са ползвани над 680 000 пъти.

Статистиката на информационния център сочи още, че пропуснатите обаждания в работно време са под 5%, а доволните от получената информация от служителите на НАП са над 90%. Средната продължителност на телефонните разговори е 4 минути.

На телефона на информационния център на НАП 0700 18 700 гражданите и представителите на фирмите могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски. Освен това могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата: проверка на здравен статус, справка за регистрация по ДДС и др. Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от цялата страна за абонатите на стационарни телефони. Обажданията от мобилни телефони се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор. Запитвания клиентите могат да изпращат и на имейл адрес infocenter@nra.bg.   

Колцентърът на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и осигурителни нарушения.  

НОВИНИ ОТ БТПП
БТПП предлага преводи и легализация на документи на повече от 20 езика
Организирано е комплексно обслужване на клиентите Още
Покана за участие в международен форум и двустранни срещи за бизнес сътрудничество в сектор „Храни“ - „Marketplace Austria Food 2017“
Ориентирано към компании, интересуващи се от внос на австрийски стоки Още
ИКОНОМИКА - АНАЛИЗИ, ПРОГНОЗИ
НСИ: Промишленото производство се увеличава с 3.6% през юни
Ръст е отчетен в добивната промишленост - със 7.6%, и в преработващата промишленост - с 4.9% Още
ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ
Създаден е портал за преглед на дигиталната трансформация
Инициативи в подкрепа на дигитализацията, доклади за ключови индустриални и технологични възможности Още
ДАНЪЦИ, ТАКСИ, ФИНАНСИ
НАП казва по телефона колко данъци дължим
Последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс улесняват гражданите и фирмите Още
НОВА НОРМАТИВНА УРЕДБА
Новите правила за публичност и прозрачност при продажбата на активи на държавните дружества са в сила
Промените са подготвени от Министерството на икономиката Още
ОФЕРТИ/ТЪРГОВЕ
Оферти за бизнес партньорство
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Международните търговски срещи “TRADE WITH EU 2017” - 5 октомври в Тайпе
Безплатно хотелско настаняване и самолетен билет Още