Брой 39 (44), 24-02-2012
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

НОВИНИ ОТ БТПП

Българското вино има потенциал за реализация на индийския пазар


БТПП бе домакин на форум „Българското вино на индийския пазар – възможности, перспективи, финансиране”.

Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Индия и България, съвместно с „Oinorama Wine consulting & Business solutions”  и Българската търговско-промишлена палата обединиха усилия, за да запознаят българските винопроизводители с възможностите, които предлага индийския винен пазар.

Председателят на БТПП Цветан Симеонов откри събитието като сподели, че Палатата обръща специално внимание на сектора винопроизводство, който освен че се развива добре благодарение на дългогодишния български опит, има перспективи за реализация на непопулярни до момента пазари, какъвто е индийският.

В събитието взеха участие представители на 20 малки и големи български винарски изби, които имат интерес към азиатските пазари.

Инж. Галина Нифору, консултант от компания Oinorama, съвместно с Муралидар Нирадж Кумар, председател на Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Индия и България,  представиха състоянието на винопроизводството у нас, какви са възможностите и перспективите за износ на български вина в Индия.

Страната с най-голямата пазарна икономика в света има 1,1 млрд. жители, сред които 150 млн. средна класа с висока покупателна способност, която е активна и консумира вино. Очаква се до края на 2012 г. консумацията на вино в Индия да достигне 14,7 млн. литра, като 70% от тях са вина местно производство и 30% внос.

Градовете с по-развита винената култура са столицата Ню Делхи, Момбай, Бангалор. Виното се приема като семеен продукт. Консумира се по повод, със семейството и приятели. Бяха представени специфични характеристики на местния пазар, сред които изключително високи вносни мита – до 150%, специална система за дистрибуция и т.н.

В събитието взеха участие водещи индийски вносители и дистрибутори на вино, както и екип на най-реномираното специализирано издание SPIRITZ, воден от главния редактор Бишън Кумар.

Развитието на експортните пазари трябва да е приоритетна цел за българските винопроизводители и  с помощта на третата мярка на лозаро-винарската програма  „Промоция в трети страни” да успеят да наложат вината на България в атрактивни нови пазари като Китай, Индия и Бразилия.

НОВИНИ ОТ БТПП
БТПП препоръчва на фирмите да използват стандартите GS1
Приложението им поставя фирмите в по-добри конкурентни позиции Още
Българското вино има потенциал за реализация на индийския пазар
БТПП бе домакин на форум „Българското вино на индийския пазар – възможности, перспективи, финансиране” Още
БТПП подкрепя кандидатурата на гр. Лиеж за ЕКСПО 2017
България ще очаква подкрепата на Белгия за кандидатурата на София за европейска столица на културата Още
Възможностите за бизнес с Малави бяха представени в БТПП
Икономиката на страната е основана главно на селскостопанския сектор, който формира над 35,5% от БВП Още
ИКОНОМИКА
ЕК: България е на пето място по темп на икономически ръст през 2012 година
Междинната икономическа прогноза на ЕК - еврозоната в лека рецесия със знаци за стабилизация Още
Промени в Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки
Промените влизат в сила от 26 февруари 2012 г. Още
МЕЖДУНАРОДНА ТЪРГОВИЯ, ПАЗАРИ
Промяна в ставката по ДДС в Кипър
Увеличената ставка се прилага и при специалния режим за облагане с ДДС на доставки на услуги, извършвани по електронен път от лица, неустановени на територията на Общността (VoES) Още