Назад

Нови цифрови платформи от Европейската служба за ИИ


Снимка: Представителство на ЕК в България

Европейската служба за ИИ задейства две нови цифрови платформи, предназначени да повишат прозрачността, достъпа до информация и ангажираността на заинтересованите страни в ЕС в областта на ИИ. 

Тази стъпка идва след стартирането на стратегията за прилагане на ИИ през октомври 2025 г. 

Двете платформи представляват практически инструменти в помощ на предприятията за ефективното използване на инструментите с ИИ в техните дейности. 

Първата платформа, наречена Единна точка за обслужване в областта на ИИ (AI Service Desk), позволява на заинтересованите страни да отправят въпроси към Службата за ИИ. Това е нова единна входна точка за въпроси и искания за информация, свързани със Законодателния акт за изкуствения интелект и другите европейски инициативи в тази сфера. Тя предлага насоки на гражданите, бизнеса и публичните органи относно прилагането на новите правила, задълженията, произтичащи от тях, и формите на подкрепа, която може да бъде предоставена. 

Втората платформа е Алиансът за прилагане на ИИ — това е платформа за диалог и сътрудничество между създателите на политики, промишлеността, академичните среди и гражданското общество. Целта е да се стимулира дискусията по политиките в сферата на ИИ. Форумът ще провежда консултативни семинари и анкети и ще предоставя възможности за обмен на опит във връзка с внедряването и използването на ИИ в стратегически сектори. 

Тези платформи са основни компоненти от рамката на ЕС за управление на ИИ, чиято цел е всички заинтересовани страни в ЕС — от новаторите до гражданите — да имат достъп до надеждна и актуална информация за ИИ. 

Допълнителна информация по темата е налична на специализираната страница на ГД „Съобщителни мрежи, съдържание и технологии“, достъпна на всички европейски езици, включително на български.