Регионаленият форум на GS1 в Европа 2025 разглежда и значението на редица регламенти като Европейската зелена сделка, Цифров паспорт на продукта (DPP) и Директива за корпоративно устойчиво докладване (CSRD), както и начина, по който тези законодателни норми променят веригите на доставки и ни подтикват към кръговата икономика. Нищо от това не е възможно без оптимизиране на точния набор от данни, които да бъдат надеждно обменени, и именно в това отношение стандартите GS1 играят ключова роля.
С оглед на домакинството на Дания, бяха представени добри практики за приложението на стандартите от Скандинавието в различни сфери, в т.ч. текстилния производител Go Green Copenhagen, Novo Nordisc и регионалните боллници на Централна Дания.
С наближаване на срока за прилагане на Регламента за опаковките и отпадъците от опаковки през лятото на 2026 г., темата за данните и оперативната съвместимост по цялата верига става все по-актуална. GS1 изготвя препоръки за идентификация на опаковките, като напр. за продукт в бутилка, където GTIN може да се използва за идентификация на самата бутилка, за капачката и също за крайния продукт. Работи се и върху модел за данните на опаковките, който стъпва на използваните в практиката данни и също на регулаторните изисквания. Публикувана е Бяла книга, в която са представени приложимите стандарти GS1 и примери от Австрия, Дания, Нидерландия и Германия. Документът разглежда изискванията на регламента и начините за споделяне на необходимите атрибути.
Проведе се заседание на борда на GS1 в Европа, с участие на председателите и изпълнителните директори, на което фокусът бе върху постигнатия напредък по две от направленията, заложени във Визия 2030, а именно Глобалната платформа от Регистри и миграцията към 2D баркод. Към момента в Глобалния регистър GTIN са регистрирани повече от 380 милиона продукта, а проверка за тяхната автентичност може да се прави през Verified by GS1. През последните 6 месеца са направени повече от 197 милиона проверки, предимно от търговци преди приемане на продукти в техните магазини. Във всички страни се отчита недостатъчна активност при въвеждането на информация от страна на фирмите, но международната общност препоръчва повече усилия в тази посока, което прави продуктите видими и привлича повече клиенти.
Относно миграцията към 2D бяха представени примери за маркиране на продукти с QR код и GS1 Digital Link като хранителни продукти и стоки за бита, врати, инвентар в болнични заведения за по-добро управление и други.