Брой 105 (615), 05-06-2014
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

СТРАТЕГИЧЕСКИ ДОКУМЕНТИ

Стратегия за устойчиво развитие на туризма 2014-2030 г.


България да заеме водещо място сред петте топдестинации в Централна и Източна Европа – това е визията, залегнала в приетата от Министерския съвет Стратегия за устойчиво развитие на туризма в Република България (2014-2030 г.). Целта е страната ни да бъде добре позната и предпочитана целогодишна туристическа дестинация с ясно разпознаваема национална идентичност и съхранени култура и природа.

Документът подготвя набор от дългосрочни стратегии в областта на планирането, инвестициите, вътрешния туризъм, проучванията, предоставянето на услуги, подобряването на инфраструктурата и транспорта, професионалната подготовка и квалификация на заетия в туризма персонал, диверсифицикацията на туристическия продукт, възстановяването и поддръжката на съществуващите туристически зони. Посоката е към подобряване облика на дестинацията България като цяло.

Стратегията има за цел по-рационалното използване на природните, културните, историческите и географските ресурси, с които страната разполага, като същевременно акцентира върху привлекателността на регионите с туристически потенциал и възможностите, които те предлагат за развитието на специализирани форми на туризъм.

Като се отчитат най-значимите глобални тенденции, които ще формират новата пазарна среда и бъдещето на българския туризъм в периода до 2020 г. и до 2030 г., в стратегията се набелязва необходимостта от:

- разработване на туристически продукти, подходящи за възрастова категория 65+ години като комбинация между специализираните видове туризъм – балнео-, културен, еко- и селски туризъм и др.;

- насочване на националната реклама и към този сегмент туристи с акцент върху възможностите, които страната предлага за развитие на оздравителен туризъм чрез разширяване на хотелската база с изграждане на балнео- (медикъл СПА) и таласотерапевтични центрове и предоставяне на възможности туристите да се възползват от лечебните свойства на българските минерални води и лечебна кал;

- разработване на специализирани туристически продукти, които имат потенциал за преодоляване на сезонността и създаване на емоционална връзка с България;

- търсене на възможности за привличане на инвестиции в туризма.

Проектът на стратегия беше публикуван за обществено обсъждане в интернет страницата на МИЕ.

НОВИНИ ОТ БТПП
Прекомерните правила и регулаторни режими в отношенията производител-търговец влошават бизнес средата
Промените в Закона за защита на конкуренцията няма да решат проблемите на българските производители Още
БТПП участва в пленарна сесия на Европейския икономически и социален комитет в Брюксел
Енергетиката и климатичните промени – във фокуса на дебатите Още
За трета поредна година БТПП подкрепя Балканския винен конкурс и фестивал
В края на седмицата София става балканска винена столица Още
НОВИНИ ОТ РЕГИОНАЛНИ ПАЛАТИ
Инвестиционен форум „BIRD: Bridging Investments for Regional Development” в Русе
Ключово събитие от тържествата по повод 60 години от официалното откриване на Дунав мост Още
БИЗНЕС СРЕДА
Правителството одобри мерки за подобряване на бизнес средата
Промени в Закона за устройство на територията, в 21 наредби, свързани с работата на Държавната агенция по метрология и технически надзор... Още
НОВИНИ ОТ БРАНШОВИ ОРГАНИЗАЦИИ
Национална асоциация на зърнопроизводителите: Готвим се за трудна жътва и ниски добиви
Навсякъде се прави обследване на посевите, защото състоянието на ечемика и пшеницата е силно влошено след продължителните дъждове Още
СТРАТЕГИЧЕСКИ ДОКУМЕНТИ
Стратегия за устойчиво развитие на туризма 2014-2030 г.
България да бъде сред топдестинациите в Централна и Източна Европа, предвижда стратегията Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Европейски комисар Мимица открива Информационна кампания за правата на потребителите в София
9 юни, 12:30 часа, Търговски център The Mall, София Още
Патентното ведомство организира практически срещи в градовете Варна и Пловдив
Демонстриране на електронните инструменти за заявяване на марки и на дизайни Още