Брой 127 (2133), 06-07-2020
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ТРУД И ЗАЕТОСТ

Агенцията по заетостта стартира нова процедура за изплащане на компенсации на работодатели за запазване заетостта на техните работници и служители


Агенцията по заетостта  стартира нова процедура за изплащане на компенсации на работодатели за запазване заетостта на техните работници и служители. За безвъзмездна финансова помощ могат да кандидатстват директно засегнатите от извънредното положение предприятия и самоосигуряващи се лица от сферата на транспорта и туризма. Средствата се отпускат по проект „КРАТКОСРОЧНА ПОДКРЕПА ЗА ЗАЕТОСТ В ОТГОВОР НА ПАНДЕМИЯТА ОТ COVID-19” на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г., а условията и реда за подкрепа на работодателите се определят с акт на Министерския съвет – Решение № 429 от 26.06.2020 г. Предвижда се да се предостави възможност за запазване на трудовата ангажираност на най-малко 22 000 наети и самостоятелно заети лица. Така проектът цели да продължи ограничаването на негативните социално-икономически последици от пандемията.

За изплащане на помощта за запазване заетостта на застрашените от освобождаване от работа лица или запазване на собствената си стопанска дейност, от 3 юли могат да кандидатстват работодатели и самоосигуряващи се лица, които осъществяват дейност в допустимите сектори и които са декларирали намаляване на приходите от продажби с не по-малко от 20 на сто през месеца, предхождащ месеца на подаване на заявлението по проекта. 

Компенсациите на бизнеса се изплащат за всеки работник, служител или самоосигуряващо се лице, на което ще бъде запазена заетостта за допълнителен период, равен на половината от периода, за който се изплащат компенсации. Размерът на помощта е 290 лв., като сумата включва 189 лв. за работника/служителя, както и дължимите данъчни и осигурителни вноски за сметка на осигурителя и осигуреното лице. Компенсациите се изплащат за цял календарен месец, считано от 01.07.2020 г.,  за не повече от шест месеца.

Подробно описание на процедурата за кандидатстване, съдържаща условията, изискванията, реда и начина за кандидатстване, както и образците на документи, информация за работодателите и самоосигуряващите се лица, може да бъде намерена на официалната електронна страница на Агенцията по заетостта в раздела за Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, тук.  

Бюджетът на проекта е 40 000 000 лв. и предвижда подпомагане на  работодатели от сферата на транспорта и туризма, които попадат в конкретно посочените допустими сектори. Разходите по изпълнението на проекта се финансират по линия на Европейския социален фонд и националния бюджет на Р България.

Кандидатите за изплащане на компенсации по проекта могат да подават документите си по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване /ССЕВ/ или чрез лицензиран пощенски оператор и при невъзможност за ползване на първите два варианта – на място в съответната дирекция „Бюро по труда”.

Агенцията по заетостта обръща внимание, че заявлението и документите за изплащане на компенсации по реда на РМС № 429/26.06.2020 г. следва да се подават към Дирекция „Бюро по труда”, обслужваща територията по мястото на работа на работниците и служителите, независимо от начина на подаването им!

Препоръчително е, работодатели и самоосигуряващи се лица, които осъществяват дейност на обекти на територията на Столична община и извън нея, да подават документи за кандидатстване в дирекция „Бюро по труда”, която обслужва територията на обекта/тите извън София.

Всички териториални поделения на Агенцията по заетостта в страната са на разположение за въпроси и допълнителна информация на кандидати, запознали се с публикуваните документи за процедурата за кандидатстване и изплащане на компенсации за запазване заетост на работници/служители в сферата на транспорта и туризма.

 

 

НОВИНИ ОТ БТПП
БТПП представи целите и функционалностите на разработваната иновативна платформа за обмен на товари
Активизира се сътрудничеството с Търговско-промишлената палата на ЮАР
Предстои подписване на меморандум за разбирателство и създаване на смесен съвет Още
Среща с новия ръководител на СТИВ-Анкара
Задълбочаване на търговско-икономическите отношения с фирми от 15-милионния турски град и региона Още
Семинар за дизайнери „Как да създадем работещи баркод символи при дизайн на етикет"
Нa 16 юли в дигитална среда Още
НОВИНИ ОТ БРАНШОВИ ОРГАНИЗАЦИИ
Посланикът на Аржентина се запозна с перспективите на сектор природен газ и отрасъл енергетика в България
НОВИНИ ОТ ПАРТНЬОРИ НА ПАЛАТАТА
Виртуално бизнес пътуване в Пермския край, 15 юли – 15 август 2020 г.
Покана от Пермската търговско-промишлена палата Още
ТРУД И ЗАЕТОСТ
Агенцията по заетостта стартира нова процедура за изплащане на компенсации на работодатели за запазване заетостта на техните работници и служители
ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ
Нов достъп до Регистъра на обществени поръчки
Промени за улеснение на потребителите Още
АКЦИЗИ И ДАНЪЧНИ СКЛАДОВЕ
Срокове във връзка с изискванията на чл.47б и чл.24а от Закона за акцизите и данъчните складове
БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ
Фискална политика и бизнес цикъл
Автор: Калоян Стайков, Институт за пазарна икономика Още
ИНФОРМАЦИЯ ОТ СТИВ
Индия планира въвеждането на лицензионен режим при вноса на редица стоки от Китай
СТИВ - Делхи Още