Брой 130 (640), 10-07-2014
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ПРОГРАМИ И ПРОЕКТИ

ИАЛВ стартира приеми на заявления по две мерки от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2014-2018


Изпълнителната агенция по лозата и виното (ИАЛВ) стартира приеми на заявления по две мерки от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2014-2018 - „Инвестиции в предприятия”  и „Популяризиране на пазарите на трети държави”. Процедурите стартират от 8 юли 2014 г. въз основа на Заповеди от министъра на земеделието и храните.

Необходимата документация за кандидатстване по двете мерки може да бъде намерена на следните ел. адреси: http://www.eavw.com/index.php?lg=bg&menuid=4&submenuid=1220; http://www.eavw.com/index.php?lg=bg&menuid=4&submenuid=1219.

За целия програмен период 2014 – 2018 г., бюджетът по мярка „Инвестиции в предприятия” е в размер на 42 500 000 евро, или по 8 500 000 евро за всяка финансова година. За „Популяризиране на пазарите на трети държави” общият бюджет е 7 500 000 евро, или по 1 500 000 евро за всяка финансова година.

Подпомагането по мярка „Инвестиции в предприятия” обхваща дейности за производството на лозаро-винарските продукти от гроздето до бутилирането и етикетирането на виното. Максималният размер на финансовата помощ е до 50% от стойността на действителните разходи за изпълнение на всяка конкретно определена дейност, като максималният размер на общите допустими разходи за един кандидат е левовата равностойност на 400 000 евро. Плащанията по инвестиционния проект могат да бъдат окончателни и не се допускат авансови и междинни плащания на финансовата помощ.

Финансовата помощ по мярка „Популяризиране на пазарите на трети държави” е до 80% от стойността на допустимите разходи, както следва: до 30% национално съфинансиране и до 50% финансиране от Европейския фонд за гарантиране в земеделието. Финансова помощ по мярката могат да получат търговски дружества; професионални организации; организации на производители и междупрофесионални организации по смисъла на Закона за виното и спиртните напитки; държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса; както и притежатели на търговски марки, регистрирани съгласно изискванията на националното законодателство, прилагащи проекти, насочени към популяризиране на търговска марка.

НОВИНИ ОТ БТПП
БТПП не подкрепя законопроекта за сливане на КЗК и КЗП
Предложеният законопроект е свързан с преструктуриране на утвърдени институции, функциониращи по два специални закона.... Още
БТПП организира участие на фирми в Международния технически Пловдивски панаир
29 септември – 4 октомври 2014 г. Още
Общо събрание на Съюза на работодателите и ръководителите в системата на народната просвета
Нови членове на Палатата
ЗА ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ
Проект на актуализирана Национална пътна карта за научноизследователска инфраструктура 2014-2020 г.
Научните инфраструктури ще работят в съвременни научни направления и ще са насочени към решаване на проблеми и дейности за бизнеса Още
СТРАТЕГИЧЕСКИ ДОКУМЕНТИ
Приета е Национална стратегия за развитие на сектора обществени поръчки в България за периода 2014-2020 г.
В изпълнение на препоръките на Европейската комисия Още
ПРОГРАМИ И ПРОЕКТИ
ИАЛВ стартира приеми на заявления по две мерки от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2014-2018
Подпомагането обхваща дейности за производството на лозаро-винарските продукти от гроздето до бутилирането и етикетирането на виното... Още
Ревизирани проекти на Програмите за трансгранично сътрудничество България-Сърбия; България-Македония и България-Турция 2014-2020
Всички постъпили коментари и предложения от заинтересовани страни са взети впредвид в новопубликуваните проекти на програмите Още
ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ
ЕК предприе правни действия срещу държавите, които не изпълняват надлежно своите задължения
Мерките към България са в следните пет сектора: околна среда, здравеопазване и политика за потребителите, правосъдие, морско дело и рибарство, както и транспорт Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Покана за участие в разработването на инструмент за самооценка на енергийното потребление на фирмено ниво
Една от целите на инициативата е изчисляване на ключови индикатори за енергоемкост на производството Още