Брой 235 (745), 05-12-2014
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

МЕЖДУНАРОДНА ТЪРГОВИЯ, ПАЗАРИ

56 пазарни проучвания за 36 държави са изготвени от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия


С цел подобряване конкурентоспособността на българските предприятия на конкретен пазар и  адаптиране на българските производители към специфичните изисквания за отделни стокови групи на този пазар ИАНМСП разработва продуктови пазарни аналитични материали. Досега са изготвени 56 пазарни проучвания за над 30 държави за следните сектори – производство на мебели и дървообработване, напитки и храни, облекла, парфюмерия и козметика, каучук, машини и оборудване.

Всяко пазарно проучване съдържа следната информация:

  • Обзор на сектора. Нормативна рамка, митнически регулации и изисквания, приложими за сектора (представяне на основните законови и подзаконови нормативни актове). Институции, отговорни за прилагането на законодателна и регулаторна база, включително лицензионни режими.
  • Описание на характеристиките на клиентите/потребителите и на тенденциите в търсенето (представяне на основните фактори, които влияят на търсенето, като например развитие на разполагаем доход, развитие на разходите на домакинствата, традиции в потреблението, възможности за внос и други). Описание на потенциални дистрибутори и логистика.
  • Развитие на националното производство в сектора през последните години в обем/стойност и по продуктови сегменти.
  • Външнотърговска статистика: обем на вноса (тенденции в развитието на вноса в обем/стойност през последните 3 години по продуктови сегменти), водещи страни във вноса и динамика през последните години.
  • Профил и контактна информация  на местни производители, вносители, търговци на едро и дребно, дистрибутори.
  • Практически съвети за българските компании за навлизане на пазара (представяне на възможностите за развитие на клиентската база и установяване на контакти с ключови представители на сектора).
  • Оценка на бъдещото развитие на сектора в конкретната държава.
  • Компании, потвърдили интерес към българските продукти.

Продуктовите пазарни проучвания се изготвят по поръчка на ИАНМСП от консорциум ИКАП 4 КАПИТАЛ 2 след постъпили запитвания по стокови групи и конкретни пазари от браншови организации, предприятия и т. н. Информационните материали се публикуват на Националния експортен портал, който се поддържа от агенцията, на интернет адрес www.export.government.bg в рубриките „Пазарни анализи и проучвания“ и „Чуждестранни пазари“. Информацията е достъпна за регистрирани потребители, като регистрацията на информационния портал е безплатна.

 

НОВИНИ ОТ БТПП
БТПП и Македоно-българската търговска палата подписаха Меморандум за сътрудничество
Набелязани бяха конкретни съвместни инициативи за 2015 г. Още
Кръгла маса „Насърчаване на външната търговия като фактор за икономически просперитет“
БТПП представи мнението на бизнеса относно външната търговия – приоритетни дестинации и конкретни трудности при достъп до международни пазари Още
НОВИНИ ОТ РЕГИОНАЛНИ ПАЛАТИ
Учени, бизнес и местна власт си сътрудничат в полза на икономиката в област Стара Загора
Силните страни на старозагорския бизнес са: квалифициран персонал, доверие в бизнес партньорите и конкурентоспособност Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Български фирми могат да кандидатстват за спонсорирано посещение на индийското изложение „MPEXPORTECH”, 16–18 януари 2015 г.
Срок за кандидатстване: 15 декември 2014 г. Още
ОФЕРТИ/ТЪРГОВЕ/КОНКУРСИ
Оферти за бизнес партньорство
ДАНЪЦИ, ТАКСИ, ФИНАНСИ
Народното събрание окончателно одобри промените в няколко данъчни закона
Някои от тях няма да влязат в сила от началото на 2015 г. Още
МЕЖДУНАРОДНА ТЪРГОВИЯ, ПАЗАРИ
56 пазарни проучвания за 36 държави са изготвени от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия
С цел подобряване конкурентоспособността на фирмите на конкретни пазари и адаптирането им към специфичните изисквания за отделни стокови групи Още
ЕВРОФОНДОВЕ
България е сред най-печелившите от евросредствата за 2013 г., сочи Годишният одитен доклад за изпълнението на европейския бюджет за 2013 г.
Страната ни навлиза в своя втори програмен период с вече натрупан опит и реализирани ефекти от прилагането на политиките за сближаване Още
Опитът и поуките по ОПАК бяха представени на конференция
Основни проблеми при изпълнението на проектите: закъснение при възлагането на обществените поръчки, чести смени на екипите за управление, удължаване на сроковете за изпълнение Още