Назад

БФБЛ обяви победителите в 21-вите Годишни награди за отговорен бизнес



Източник: БТА

На официална церемония на 19 март 2024 г. в х-л „Балкан Палас“ Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) обяви победителите в Годишните награди за отговорен бизнес 2023 – най-утвърдения конкурс за корпоративна социална отговорност, устойчиво развитие и многообразие в България, който се провежда под мотото „Дай добър пример“. За авторитетните отличия, които бяха връчени за 21-ва поредна година, се състезаваха впечатляващите 126 ESG инициативи, осъществени от 82 компании.

Престижните отличия бяха връчени от министъра на икономиката и индустрията Богдан Богданов, министъра на труда и социалната политика д-р Иванка Шалапатова, министъра на околната среда и водите Юлиан Попов, кмета на Столична община Васил Терзиев, заместник-министъра на образованието и науката проф. Генка Петровазаместник-министъра на иновациите и растежа Мартин Гиков и британския посланик Роб Диксън.

Гости на церемонията бяха над 250 души – висши мениджъри на компаниите членове на БФБЛ и на компании, участвали в състезанието, членове на журито, съмишленици от публичния и гражданския, дипломати и медии.

Годишните награди за отговорен бизнес са знаков проект на Българския форум на бизнес лидерите, който предоставя престижна платформа за отговорните компании и техните успешни и вдъхновяващи кампании в подкрепа на хората, обществото и природата. При откриването председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян подчерта ролята на отговорния бизнес за създаването на устойчива икономика и благоденствие за цялото общество.

Голямото отличие „Инвеститор в обществото спечели Лидл България с инициативата „Ти и Lidl за нашето утре: трансформацията“.

Yettel България взе златото в „Инвеститор в знанието“ – категорията с най-много кандидатури тази година, с програмата си за безопасен интернет и развитие на дигитални умения. 

„Инвеститор в околната среда“ е Foodobox с едноименното мобилно приложение, което се бори с разхищението на храна и за три години е допринесло за 75 тона по-малко СО2 емисии.

Vivacom се класира на първо място в „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ със своята Лятна стажантска програма.

Yettel България заслужи и големия приз в категория „Многообразие на работното място“ с цялостната си политика за многообразие и приобщаване, която включва програмата за хора с различни възможности „Рамо до рамо“, младежките програми Hub by Yettel, Втора смяна и други. Категорията бе въведена в конкурса преди четири години и цели да популяризира Хартата на многообразието – съвместна инициатива на Българския форум на бизнес лидерите и Центъра за изследване на демокрацията за  насърчаване на политиките за недискриминация, равнопоставеност и приобщаване в работна среда. Хартата в България е част от европейската платформа, която обединява 26 национални харти. Наградата предоставя на отличените две допълнителни възможности – да споделят своя опит и добри практики на предстоящ уебинар за многообразие на работното място, организиран от БФБЛ, и да присъстват на официалното откриване на Европейския месец на многообразието в края на април в Брюксел.

Кампанията Giving Friday на dm България зае първото място в категория „Маркетинг, свързан с кауза“.

Foodobox грабна и отличието за „Най-добра социална политика на малко или средно предприятие“. През платформата на компанията ресторанти, пекарни и супермаркети продават с намаление продуктите си с изтичащ срок на годност на крайните потребители. Платформата оперира в 3-те най-големи български градове и в Румъния с 500+ партньори.    

В конкуренция с всички 126 кандидатури, участвали в конкурса, Paysafe България взе специалната награда „Engage“ със своята КСО програма за подкрепа на местната общност, развивана в партньорство с граждански организации и подобрила живота на деца, възрастни хора, жени в риск и много други. Това отличие се връчва за цялостна ангажираност и участие на служителите, а носителят се определя от Британското посолство в София.

Пълен списък с отличените компании и проекти вижте тук.

Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) организира влиятелния конкурс eжегодно от 2003 г. насам, за да насърчи добрите ESG практики и да популяризира корпоративните програми с най-голямо въздействие. В състезанието с мото „Дай добър пример“ участват компании от всички сектори на икономиката от цялата страна независимо дали са членове на БФБЛ или не. Така конкурсът предоставя широка и представителна картина на ангажираността на частния сектор с решаването на редица обществени предизвикателства.

Победителите се определят от независимо и обективно жури от уважавани експерти от НПО сектора, институциите, бизнеса, академичните среди и медиите,  а победителите в седемте категории на конкурса и носителят на специалната награда получиха статуетки, изработени от художника Никола Енев.

Престижната церемония включваше представяне на всички номинации, като техни резюмета са публикувани в архива на Наградите на сайта на БФБЛ.

Водеща на събитието беше Евелина Павлова, а за настроението в залата се погрижиха музиканти от Quarto квартет.

За още информация следете ни и в социалните мрежи: #bblfawards2023, #отговоренбизнес.

Церемонията се проведе с подкрепата на: златните партньори Джапан Табако Интернешънъл България, Телематик Интерактив и Тавекс, сребърните партньори Астелас, M3 Communications Group и Електрохолд,  бронзовите партньори Дънди Прешъс Металс, Лидл и ПрайсуотърхаусКупърс и партньорите Девин, Конгрес Инженеринг и Загорка.

Медийни партньори: БНР, БТА, Bloomberg TV, Еconomy, Инвестор, БГлобал, Мениджър, NGOBG.info, Invest-in-Bulgaria