Брой 5 (2261), 08-01-2021
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ДАНЪЦИ, ТАКСИ, ФИНАНСИ

Важно! Годишно приключване в НАП в периода 1-10 януари 2021 г.


В периода от 1 до 10 януари 2021 г. в НАП ще се извършват дейности, свързани  с процесите по годишно приключване за 2020 г. и превключване работата на информационните системи за 2021 г.

==> Физически лица, които подават годишната си декларация за облагане на доходите:

a. Могат да подадат своята декларация чрез електронната услуга със стартирането на кампанията от 11.01.2021 г.

b. Подаването на декларациите на хартиен носител в офисите на НАП също ще започне на 11.01.2021 г.

==> Плащания към НАП в последния работен ден:

На 31.12.2020 г. в 10,00 часа ще бъде прекратена възможността за плащане през виртуален ПОС на НАП

a. плащания  без такса чрез е-услугата Виртуален ПОС на НАП  ще се приемат до 10,00 ч. на 31.12.2020 г.

b. плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на НАП могат да се извършват до 12,00 ч. на 31.12.2020 г.

==> Подаване на Декларации за облагане с корпоративни данъци.

Подаването на декларациите чрез електронната услуга ще започне на 01.03.2021 г.

Промяната в началната дата е заради промени в законодателството.

==> Лица, които подават уведомления за сключени трудови договори

Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна в  периода от 05 до 10 януари, но резултатите от обработката на подадените данни ще бъдат изпращани от НАП поетапно след 11 януари 2021 г. Справочната информация в този период ще е актуална към 4 януари 2021 г. За тези обстоятелства е уведомена  Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.

==> Регистрирани по ЗДДС, подаващи справки-декларации и документи. Регистрираните по ЗДДС лица ще могат да подават справки-декларации и VIES- декларации по ЗДДС чрез е-услугата на НАП от 1 януари, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията  след 11.01.2021 г.

 ==> Възстановяване на прекъснати здравно –осигурителни права в периода 01-10 януари 2021 г.:

- Плащанията на здравни вноски от граждани в този период ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.

Здравният статус, който НАП ще публикува на 1 януари 2021 г. ще бъде актуален с данни към 31 декември 2020 г. с изключение на плащанията от търговските банки, които ще бъдат актуални към 30.12.2020 г.

Здравният статус няма да се актуализира в периода от 1 до 10 януари. Ако в този период се плати през търговска банка, то възстановяването на здравни права става в офис на НАП. Следващата актуализация на здравния статус ще бъде на 11 януари и тя ще включва всички данни  към 10 януари 2021 г.

- Подаването на Декларация образец 7 в периода от 1 – 10 януари  ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП, но подадените данни ще се отразят в системата след 11 януари.

- Удостоверяването на непрекъснати здравно-осигурителни права в периода от 1 до 11 януари ще става в офиса на НАП по постоянен адрес с хартиен документ.

 ==> Информация от данъчно-осигурителната сметка.

В периода от 1 до 10 януари 2021 г. информацията за задълженията и плащанията, визуализирана чрез е-услугите на НАП ще бъде актуална  към 31.12.2020 г. На 11.01.2021 г. след приключване на дейностите по годишното приключване, данните ще бъдат актуализирани.

 ==> Достъп до електронни услуги в периода от 1 до 10 януари 2021 г. Физическите и юридическите лица ще имат достъп до всички електронни услуги, предоставяни от НАП със следните изключения:

- За периода от 1 до 10 януари 2021 г. вкл. няма да функционира електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС. Тези документи ще се подават на хартиен носител в офиса на НАП по регистрация.

- За периода от 1 до 10 януари 2021 г. вкл.  няма да функционира електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ.

- За периода от 1 до 10 януари 2021 г вкл. няма да функционира електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК).

Допълнителна информация за данъчните и осигурителните изисквания може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/. 

 

 

 

НОВИНИ ОТ БТПП
Посланикът на Япония Н. Пр. Хироши Нарахира представи подготовката на ЕКСПО 2025 в Осака
БТПП изрази пълната си подкрепа за успешното провеждане на ЕКСПО 2025 и ще насърчи участието на българския бизнес Още
Новоназначеният посланик на България в Кралство Нидерландия посети БТПП
Развитието на икономическото сътрудничество между двете страни - във фокуса на разговора Още
НОВИНИ ОТ СМЕСЕНИ ПАЛАТИ
Българо-румънска търговско-промишлена палата: Важни промени за физическите и юридическите лица в Румъния
БИЗНЕС СРЕДА
Актуализирани въпроси и отговори за безвъзмездна финансова помощ за МСП
Условията за кандидатстване и механизмите за отпускане на помощта Още
ДАНЪЦИ, ТАКСИ, ФИНАНСИ
Важно! Годишно приключване в НАП в периода 1-10 януари 2021 г.
СТАНДАРТИЗАЦИЯ, СЕРТИФИКАЦИЯ
Безопасна работа по време на пандемията COVID-19 (ISO 45001:2018, ISO/PAS 45005:2020)
Уебинар, организиран от Българския институт за стандартизация Още
БАНКИ, КРЕДИТИРАНЕ
УниКредит Булбанк и ОББ започнаха прием по новите условия на програмата за физически лица
Отпускат се заеми до 6 900 лева, вместо до 4 500 лв., както бе предвидено досега Още
ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ
Създаване на обществени поръчки с обособени позиции в ЦАИС ЕОП