Назад

,,Всяка ситуация може да бъде значително подобрена‘‘ - един от най-важните принципи на Теория на Ограниченията за създаване на уникален бизнес модел, с който значително да превъзхождате конкуренцията


И още над 30 принципa и инструмента на TOС ще бъдат представени по време на конференцията „REFRESH НА БИЗНЕСА“, 25.01.2022,  х-л Hyatt Regency Sofia - https://bit.ly/3q878O4

Всеки мениджър се стреми да направи най-доброто за компанията си, като ежедневно взема решения в сложна вътрешна и външна среда, които да носят стабилност и развитие на фирмата. За тази цел винаги трябва да се взема предвид и принципът на Теория на ограниченията (ТОС) ,,Всяка ситуация може да бъде значително подобрена‘‘. Този принцип е развит на база физичния закон – ,,Капацитетът на най-слабото място в системата определя капацитета на цялата система.‘‘

Спрямо анализа на ТОС този физичен закон действа във всички видове бизнес и други структури. Необходимо е да се направи цялостен анализ на една компания, за да се открие тясното място, което може да бъде и извън нея, трябва да се провери дали ограничението не е в доставчиците или клиентите. Трябва да се премахне ограничението, което не позволява на компанията  да расте значително!

Каква да бъде нашата управленска стратегия - Локални подобрения или глобална промяна в стратегията на бизнес модела?                         

Ето един интересен пример с финансова институция, който важи и за всички други видове бизнеси. Ако трябва да направим анализ на една финансова институция ще се даде много висока оценка за организацията и управлението на нейните мениджъри. Ако трябва да търсим подобрения по стандартния начин, винаги ще могат да се направят локални промени, които няма да донесат значителни подобрения за финансовата институция, а ще се получи ефектът ‘‘лъскане на ябълката‘‘- изразходване на много енергия за малки и незначителни козметични подобрения.

Ако направим цялостен анализ чрез ТОС, веднага ще видим възможността за значително подобрение на икономическите показатели на тази финансова институция – значително увеличаване (30%, 50% или 100%) на отпуснатите кредити  и значително намаляване на лошите кредити. Чрез ТОС анализ разбираме, че тясното място не се намира във финансовата институция, а в нейните клиенти. Потенциалните клиенти не винаги са подготвени да управляват бизнеса си в сложна икономическа ситуация и затова те не предприемат никакви действия, което води до ниското търсене за финансиране.

Клиентите, които вече са взели кредити, не винаги умеят да управляват бизнеса си в сложна икономическа ситуация и поради тази причина се получават високи нива на лоши кредити. Решението на този казус е в подкрепа на потенциалните клиенти в създаването на бизнес план с висока пазарна стойност, който е изграден съвместно с утвърдени консултантски организации.

Този казус важи за всички видове индустрии.  За да може една компания да постигне финансов растеж, нейните партньори, доставчици и клиенти също трябва да се развиват - ,,Печеля-Печелиш‘‘.

Детайли по този казус ще бъдат разгледани на конференцията "REFRESH НА БИЗНЕСА", 25.01.2022, х-л Hyatt Regency Sofia - https://bit.ly/3q878O4