Брой 249 (2255), 30-12-2020
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ДАНЪЦИ, ТАКСИ, ФИНАНСИ

Годишно приключване в НАП в периода 1-10 януари 2021 г.


В периода от 1 до 10 януари 2021 г. в НАП ще се извършват дейности, свързани  с процесите по годишно приключване за 2020 г. и превключване работата на информационните системи за 2021 г.

==> Физически лица, които подават годишната си декларация за облагане на доходите:

a. Могат да подадат своята декларация чрез електронната услуга със стартирането на кампанията от 11.01.2021 г.

b. Подаването на декларациите на хартиен носител в офисите на НАП също ще започне на 11.01.2021 г.

==> Плащания към НАП в последния работен ден:

На 31.12.2020 г. в 10,00 часа ще бъде прекратена възможността за плащане през ВИРТУАЛЕН ПОС на НАП

a. плащания  без такса чрез е-услугата Виртуален ПОС на НАП  ще се приемат до 10,00 ч. на 31.12.2020 г.

b. плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на НАП могат да се извършват до 12,00 ч. на 31.12.2020 г.

==> Подаване на Декларации за облагане с корпоративни данъци.

Подаването на декларациите чрез електронната услуга ще започне на 01.03.2021 г.

Промяната в началната дата е заради промени в законодателството.

==> Лица, които подават уведомления за сключени трудови договори

Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна в  периода от 05 до 10 януари, но резултатите от обработката на подадените данни ще бъдат изпращани от НАП поетапно след 11 януари 2021 г. Справочната информация в този период ще е актуална към 4 януари 2021 г. За тези обстоятелства е уведомена  Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.

==> Регистрирани по ЗДДС, подаващи справки-декларации и документи. Регистрираните по ЗДДС лица ще могат да подават справки-декларации и VIES- декларации по ЗДДС чрез е-услугата на НАП от 1 януари, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията  след 11.01.2021 г.

 ==> Възстановяване на прекъснати здравно –осигурителни права в периода 01-10 януари 2021 г.:

- Плащанията на здравни вноски от граждани в този период ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.

Здравният статус, който НАП ще публикува на 1 януари 2021 г. ще бъде актуален с данни към 31 декември 2020 г. с изключение на плащанията от търговските банки, които ще бъдат актуални към 30.12.2020 г.

Здравният статус няма да се актуализира в периода от 1 до 10 януари. Ако в този период се плати през търговска банка, то възстановяването на здравни права става в офис на НАП. Следващата актуализация на здравния статус ще бъде на 11 януари и тя ще включва всички данни  към 10 януари 2021 г.

- Подаването на Декларация образец 7 в периода от 1 – 10 януари  ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП, но подадените данни ще се отразят в системата след 11 януари.

- Удостоверяването на непрекъснати здравно-осигурителни права в периода от 1 до 11 януари ще става в офиса на НАП по постоянен адрес с хартиен документ.

 ==> Информация от данъчно-осигурителната сметка.

В периода от 1 до 10 януари 2021 г. информацията за задълженията и плащанията, визуализирана чрез е-услугите на НАП ще бъде актуална  към 31.12.2020 г. На 11.01.2021 г. след приключване на дейностите по годишното приключване, данните ще бъдат актуализирани.

 ==> Достъп до електронни услуги в периода от 1 до 10 януари 2020 г. Физическите и юридическите лица ще имат достъп до всички електронни услуги, предоставяни от НАП със следните изключения:

- За периода от 1 до 10 януари 2021 г. вкл. няма да функционира електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС. Тези документи ще се подават на хартиен носител в офиса на НАП по регистрация.

- За периода от 1 до 10 януари 2021 г. вкл.  няма да функционира електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ.

- За периода от 1 до 10 януари 2021 г вкл. няма да функционира електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК).

Допълнителна информация за данъчните и осигурителните изисквания може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/. 

 

 

 

НОВИНИ ОТ БТПП
Националният съвет за тристранно сътрудничество проведе извънредно онлайн заседание
Социалните партньори принципно подкрепят удължаване срока на действие на мярката 60:40 до 31 март 2021 г. Още
Съветът на браншовите организации проучва добрите европейски практики за проектно финансиране
Със съдействието на Съвета по инвестиции при БТПП Още
Продуктова фотография - услуга на GS1 България
В контекста на ръста на продажбите в онлайн магазините и маркетплейс платформите Още
НОВИНИ ОТ РЕГИОНАЛНИ ПАЛАТИ
РТИК започна работа по нов проект за трансформиране на средните училища в центрове за иновации и творчество
НОВИНИ ОТ ЕВРОПАЛАТИ
ЕВРОПАЛАТИ предлага 10 ключови препоръки за успешно прилагане на Европейския зелен пакт
СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА
Социалната политика на прага на икономическата криза
Автор: Лъчезар Богданов, Институт за пазарна икономика Още
ДАНЪЦИ, ТАКСИ, ФИНАНСИ
Годишно приключване в НАП в периода 1-10 януари 2021 г.
В НАП ще се извършват дейности, свързани с процесите по годишно приключване за 2020 г. и превключване работата на информационните системи за 2021 г. Още
НАП обявява процедура за включване на независими експерти при разрешаване на данъчни спорове между държави членки на ЕС
ЗА ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ
Проект на Правилник за организацията на дейността на Помирителната комисия по Закона за храните
При извънсъдебно разрешаване на спорове между бизнес оператори, включително за спазването на добрите практики и неприлагането на нелоялни търговски практики Още