Брой 166 (171), 27-08-2012
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

НОВИНИ ОТ БТПП

Китайски търговски вериги търсят стоки от Източна Европа


Днес в БТПП се проведе среща между представители на големи китайски търговски вериги и местния бизнес. Целта  на посещението беше обмен на информация и мотивация за започване на бизнес между двете страни.

Събитието бе открито от Васил Тодоров, главен секретар на БТПП. Той отбеляза големия интерес на китайските инвеститори и неизползвания потенциал за развитие от страна на българските фирми. Г-н Тодоров акцентира върху предимствата  за започване на бизнес в България: ниската ставка на  корпоративния и подоходен данък, както и прилагането на европейското законодателство.

БТПП подкрепя изцяло развитието на взаимоотношенията между двете страни, като предоставя необходимите условия – ползване на услугите на  Арбитражния съд като сериозна гаранция на инвеститорите, на интернет платформата E-com grid, както и на съвета GS1.

Срещата продължи с участието на Христо Содев, изпълнителен секретар на GS1 България. Той изтъкна факта, че именно GS1 е факторът, който позволява навлизането на големите търговски вериги  на българския пазар. Благодарение на този фактор днес оперират световни вериги в България.

Водещи български търговци на дребно взеха участие в дискусията, като изразиха желание да споделят своя опит с китайските си колеги. Те споделиха и факта, че едва 35% от българския пазар на дребно се заема от модерната търговия, а останалите 65% - от независимата търговия на дребно с хранителни и нехранителни стоки.

Китайската делегацията бе ръководена от Хан Хонгсен, генерален мениджър на най-големия китайски концерн. Той определи като цел на посещението си проучване на възможностите за продажба на български стоки в големи китайски търговски вериги. Интересът на концерна е насочен към страните от Източна Европа. В рамките на посещението си в България, китайските представители са посетили и български търговски център, като са останали доволни от видяното.

От китайска страна бе акцентирано на разликите между търговските центрове в България и Китай – а именно мащабите, многообразието и търговската площ. В тази връзка главният секретар на Палатата подчерта и необходимостта от стратегия за насърчаване на  двустранни срещи между партньорите, за да се избегне тази сериозна разлика между възможностите на българския производител и потребностите на китайския пазар.

Срещата приключи с двустранни разговори между представители на българския бизнес и китайските партньори с цел откриване и създаване на дълготрайни отношения.

НОВИНИ ОТ БТПП
Китайски търговски вериги търсят стоки от Източна Европа
Проучват възможностите за продажба на български стоки в големи китайски търговски вериги Още
Новорегистрирани търговски представителства на чуждестранни лица
ПРОЕКТИ НА СТРАТЕГИЧЕСКИ ДОКУМЕНТИ
Национална концепция за насърчаване на активния живот на възрастните хора (2012-2030 г.)
Програмата предлага конкретна перспектива за посрещане на последствията от демографското застаряване на населението чрез прилагане на интегриран подход... Още
ПАЗАР НА ТРУДА
Минималните осигурителни прагове растат най-бързо при ниско квалифицирания труд
Автор: Калоян Стайков, Институт за пазарна икономика Още
МИТНИЧЕСКИ РЕЖИМ
Какви са условията и реда за възстановяване на ДДС на данъчно незадължени физически лица от трети страни
Кои лица имат право на възстановяване на ДДС (условия определящи едно лице като „чуждестранно физическо лице”) ? Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Семинар на тема „Информационни източници в биотехнологията”